Cieľom predmetu je poskytnúť študentom základy objektovo-orientovaného návrhu a programovania v objektovo-orientovaných jazykoch. Po úspešnom absolvovaní tohto predmetu študenti môžu získané znalosti využiť pri návrhu a implementácii softvérových systémov použitím objektovo-orientovaných programovacích jazykov a návrhových vzorov.
Týždeň | Popis | Odkazy/poznámky |
---|---|---|
1. | Úvod do objektového programovania, Triedy, Objekty, Členské premenné | stiahnuť PDF |
2. | Metódy a Konštruktory, Preťažovanie metód, Statické metódy a premenné | stiahnuť PDF |
3. | Dedičnosť, Polymorfizmus, Zapúzdrenie, Abstraktné triedy a metódy | stiahnuť PDF |
4. | Rozhrania, Finálne triedy, metódy a premenné, Ošetrenie výnimiek I | stiahnuť PDF |
5. | Ošetrenie výnimiek II, Kolekcie I | stiahnuť PDF |
6. | Kolekcie II, Generické typy, Atomické hodnoty ako objekty | stiahnuť PDF |
7. | Návrhové vzory I | stiahnuť PDF |
8. | Návrhové vzory II | stiahnuť PDF |
9. | Návrhové vzory III | stiahnuť PDF |
10. | Príklady návrhov I | stiahnuť PDF |
11. | Príklady návrhov II | |
12. | ||
13. |
Týždeň | Popis | Odkazy/poznámky |
---|---|---|
1. | Úvod do prostredia IntelliJ IDEA | |
2. | Štruktúrované programovanie v Jave, Triedy, Objekty a Členské premenné | riešenia |
3. | Objektovo-orientovaný návrh a Relácie | riešenia |
4. | Kontrolný test 1, 10 bodov | |
5. | Rozhrania, Finálne triedy, metódy a premenné, Ošetrenie výnimiek | riešenia |
6. | Ošetrenie výnimiek, Práca s kolekciami | riešenia |
7. | Generické typy | riešenia |
8. | Návrhové vzory I | riešenia |
9. | Návrhové vzory II | |
10. | Kontrolný test 2, 10 bodov | |
11.-12. | Práca na zadaní, 20 bodov | |
13. | Zápočtový týždeň, opravné testy |
Zadanie musí obsahovať nasledujúce časti (hodnotenie je v zátvorke)